Piiloset

Yhteistyössä

  • Veikkaus
  • GolfResepti Travel
  • Viking Line
  • Hilton hotels and resorts
  • Piiloset
  • Opti+
  • Laakkonen
  • Golf Balance
  • Respecta

Vinkit golfswingin harjoitteluun talvella

 

Golfkausi on valitettavasti tällä hetkellä pienellä tauolla, mutta se ei tarkoita, että mailat pitäisi jättää nurkkaan pölyttymään. Golf 55+ kasasi yhteen erilaisia vinkkejä, joiden avulla pidät golfswingin kunnossa myös vuoden kylmimpinä kuukausina!

 

1. Keskity lihaskuntoon ja notkeuteen

Talven aikana kannattaa keskittyä voiman ja liikkuvuuden harjoitteluun. Näitä osa-alueita voi harjoitella kätevästi vaikka kotona television edessä tai ohjatusti esimerkiksi golfjoogassa.

Voiman ja liikkuvuuden kehittäminen ei yksinään paranna golfswingiä, mutta painon pudottaminen sekä lihaskunnon ylläpitäminen auttavat välttämään vammoja kentällä sekä parantavat yleisesti pelin tasoa.

Talven aikana Golf 55+ -sivustolla tullaan jakamaan konkreettisia kuntoiluvinkkejä, jotka sopivat hyvin seniorigolfareille!

 

2. Kokeile talvigolfia

Vaihda shortsit ja golfkengät toppahousuihin ja talvisaappaisiin ja lähde tutustumaan rakkaaseen harrastukseen aivan uudenlaisissa olosuhteissa!

Lue lisää talvigolfista tästä.

 

3. Käytä hyväksesi Suomen lukuisia talviharjoittelupaikkoja

Sisähallit tarjoavat mahdollisuuden lyöntien harjoittelemiseen myös talven aikana. Pituus hallissa ei toki ole sama kuin golfkentällä, mutta lyöntituntuma pysyy yllä kesän kierroksia varten.

Oheisesta listasta löydät lisätietoa Suomen talviharjoittelupaikoista: http://golfpiste.com/talvi/

Kunnon pelitunnelmaan pääsee hyvin myös golfsimulaattorien avulla, joita löytyy ympäri Suomen. Löydä lähin simulaattorisi tästä: http://golfsimulaattori.fi/ (Klikkaa "golfsimulaattorit kartalla")

 

 

4. Hyödynnä painoharjoitusmailaa

Painoharjoitusmailalla pystyt harjoittelemaan swingiä helposti pienessäkin tilassa. Painoharjoitusmailat ovat usein normaaleja mailoja lyhyempiä, joten lamput pysyvät turvassa harjoituksen aikana. Amerikan PGA suosittelee painoharjoitusmailan käyttämistä muutaman minuutin ajan joka päivä, sillä se vahvistaa ranteiden ja käsien lihaksia ja parantaa mailanpään nopeutta.

 

Longridge painoharjoitusmaila

 

 

Longridgen painoharjoitusmailan avulla voit:

  • parantaa lihasmuistiasi
  • parantaa liikerataa
  • lisätä swingin nopeutta
  • harjoitella oikeanlaista grippiä
  • tai pelkästään lämmitellä rangella/ennen kierrosta

 Mailan pituus noin 85cm, eli soveltuu myös hyvin sisäkäyttöön!

Lue lisää tästä

 

 

 

5. Harjoittele grippiä

Talven aikana on hyvä harjoitella oikeaoppista mailaotetta. Voit pitää mailaa vaikka olohuoneessa ja harjoitella grippiä useasti viikossa television katselun ohella. Tee näin: jokaisen mainoskatkon aikana, ota kunnon ote mailasta ja pidä kiinni kunnes katko on ohi. Lisähaastetta saat, kun laitat lahjapaperia mailan päähän ja yrität ottaa niin kevyen otteen, että paperi ei rapise. Tämä harjoitus opettaa pitämään mailasta kiinni ilman liiallista käsien jännittämistä.

Jos et ole varma oikeaoppisesta gripistä, suosittelemme harjoitusmuotoiltua mailaa, joka "pakottaa" kädet oikeaan otteeseen.

 

 

 

Warm-Up Swing & Grip Trainer

Hyvä grippi on yksi golfswingin tärkeimpiä osa-alueita. Tämän harjoitusmailan muotoillulla gripillä on pakko ottaa oikeaoppinen ote!

Lyhyt varsi ja painava maila tehostavat harjoitusta ja mahdollistavat swingiharjoittelun myös sisätiloissa.

Lue lisää tästä.

 

 

 

 

6. Harjoittele swingiä pihalla

Jos sisähallit ja talvikentät ovat liian kaukana, voit harjoitella swingiä vaikka omalla kotipihalla. Ota maila mukaasi ulos ja lyö 100 harjoitusswingiä (ilman palloa). Keskity jokaiseen lyöntiin kunnolla, aivan kuten tekisit kentällä. Yritä toistaa tämä harjoitus mahdollisimman monta kertaa talven aikana parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi!

 

 

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna