Piiloset

Yhteistyössä

  • Veikkaus
  • GolfResepti Travel
  • Viking Line
  • Hilton hotels and resorts
  • Piiloset
  • Opti+
  • Laakkonen
  • Golf Balance
  • Respecta

Lukijoiden liikuntavinkit: hiihto

 

Golf 55+ -kilpailussa lukijoilta kysyttiin hyviä harrastusvinkkejä talven ajaksi. Yhdeksi suosituimmista lajeista nousi raikkaan ulkoilman ja tehokkaan liikunnan yhdistävä hiihto, joka on monelle suomalaisella rakas talvilaji.

 

Lukijan kommentti: ”Kyllä hiihto on kestävyyden kannalta parasta herkkua; keuhkot, sydän, verisuonet, lihakset tasapuolisesti. Vapaalla tyylillä tulee vielä lisäksi painon siirrot kaupan päälle”– Markku V.

 

Kaikille sopiva, turvallinen harrastus

Hiihto on yksi monipuolisimmista kestävyyslajeista ja se sopii lähes kaikille kuntotasosta huolimatta. Hiihtäessä jokainen voi valita itselleen sopivan tahdin ja näin ollen aloittelijatkin jaksavat pitkään ladulla, mikä tekee lajista loistavan avun painonhallintaan. Hiihto kuluttaa maastosta ja tahdista riippuen noin 400-1000 kaloria tunnissa.

Hiihto vahvistaa tasaisesti kaikkia lihaksia, sillä sekä jalat, kädet että keskivartalot tekevät työtä koko lenkin ajan. Lisäksi hiihto kehittää sydän- ja verenkiertoelimistöä sekä hengityselimistöä - jopa tehokkaammin kuin juoksu!

Hiihto on turvallista liikuntaa ja se sopii hyvin kaikenikäisille. Se kehittää erityisesti seniorigolfareille tärkeää tasapainoa ja on golfin tavoin matalan loukkaantumisriskin laji.

Katso tästä oikeoppiset tekniikkaohjeet perinteiseen ja vapaaseen tyyliin:

 

 

 

Tallenna

Tallenna