Piiloset

Yhteistyössä

  • Veikkaus
  • GolfResepti Travel
  • Viking Line
  • Hilton hotels and resorts
  • Piiloset
  • Opti+
  • Laakkonen
  • Golf Balance
  • Respecta

Lisää voimaa svingiin 

Fysioterapeutti Matti Lindhom esittelee kolme tehokasta liikettä, joiden avulla saat lisää voimaa svingiin. Golfsvingissä voimalihaksina toimivat pakarat ja vatsalihakset ja nämä liikkeet ovat suunniteltu kehittämään juuri näitä lihaksia.

 

1. Liike

Asetu selinmakuulle. Pyöristä selkä, vedä vatsa sisään ja jännitä molemmat pakarat. Nosta lantio ylös, aseta kädet kohti kattoa ja nosta oikea jalka ylös. Pysy liikkeessä oman kunnon mukaan. Yritä kuitenkin pysyä hieman pidempään jokaisella kerralla. Esimerkki: jos ensimmäisellä kerralla jaksat olla liikkeessä 50 sekuntia - koita seuraavalla kerralla päästä minuuttiin.

 

2. Liike

Seuraava liike on hieman haastavampi ja se harjoittaa vinoja vatsalihaksia. Asetu jumppapallon päälle ja nosta kevyt paino käsillä ylös. Lähde kiertämään ensin oikealle ja pidä liike kasassa jännittämällä vastapuolen pakaralihasta. Jätä liike väliin, jos koet vaikeuksia tasapainon kanssa. Tee toistoja oman kunnon mukaan, mutta toista liikesarja muutamaan otteeseen parhaan mahdollisen suorituksen takaamiseksi. Esimerkki: 5 toistoa molemmille puolille, minuutin lepo, 5 toistoa molemmille puolille, minuutin lepo, 5 toistoa molemmille puolille, minuutin lepo.

 

3. Liike

Asetu taas selinmakuulle ja vedä polvet koukkuun (purista jalat yhteen). Aseta kädet sivuille. Lähde kiertämään oikealle, jalat tiukasti kiinni toisissaan. Pidä huoli etteivät polvet kosketa maata. Tee toistoja oman kunnon mukaan, mutta toista liikesarja muutamaan otteeseen parhaan mahdollisen suorituksen takaamiseksi. Esimerkki: 5 toistoa molemmille puolille, minuutin lepo, 5 toistoa molemmille puolille, minuutin lepo, 5 toistoa molemmille puolille, minuutin lepo

Katso ohjeet videolta: