Piiloset

Yhteistyössä

  • Veikkaus
  • GolfResepti Travel
  • Viking Line
  • Hilton hotels and resorts
  • Piiloset
  • Opti+
  • Laakkonen
  • Golf Balance
  • Respecta

Vartalonkierto ja etunojapunnerrus

 

Uusilla Golf 55+ -videoilla käydään läpi seniorigolfareille sopivia lihaskuntoharjoituksia, joita on helppo tehdä vaikka kotioloissa. Tällä kertaa nostamme esille kaksi golfarille hyödyllistä liikettä: vartalonkierron ja etunojapunnerruksen.

Vartalonkierto

Liike soveltuu erinomaisesti kiertoliikkeen laajuuden parantamiseen. Se avaa rintarankaa tehokkaasti ja auttaa parantamaan golfswingiä.

Asetu konttausasentoon, nosta vasen käsi niskan taakse ja kierrä ylävartaloa alhaalta ylöspäin kyynerpään johtaessa liiketta. Pidä katse kyynerpäässä. Toista liike 10-15 kertaa ja vaihda sitten toiselle puolelle. Vartalon kierto on helppo tapa avata rintaranka ja se kannattaakin toistaa useasti viikossa.

 

 

Etunojapunnerrus

Kaikille tuttu etunojapunnerrus on loistava tapa kehittää lihaskuntoa. Punnerruksen aikana töitä tekevät rintalihakset, ojentajat, hartian etuosan lihakset, keskivartalo sekä olkanivelen pienet lihakset.

Asetu maahan käsien varaan – pidä kädet hieman hartiota leveämmällä ja polvet maassa. Pyri pitämään liikken aikana vartalo suorassa ja vatsalihakset tiukkoina. Tee toistoja oman kunnon mukaan, mutta pyri toistamaan liikesarja muutamaan otteeseen parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi. Esimerkki: 5 punnerrusta, 1 minuutin lepo, 5 punnerrusta, 1 minuutin lepo, 5 punnerrusta, 1 minuutin lepo.