Respecta

Yhteistyössä

  • Veikkaus
  • GolfResepti Travel
  • Viking Line
  • Hilton hotels and resorts
  • Piiloset
  • Opti+
  • Laakkonen
  • Golf Balance
  • Respecta

Keskivartalo kuntoon

 

Uusilla Golf 55+ -videoilla käydään läpi seniorigolfareille sopivia lihaskuntoharjoituksia, joita on helppo tehdä vaikka kotioloissa.Tällä kertaa nostamme esille kaksi keskivartalon kehittämiseen erinomaisesti soveltuvaa liikettä. 

Vahva keskivartalo on erityisen tärkeä golfareille, sillä se vakauttaa golfsvingiä sekä tuo lisää pituutta lyöntiin. Katso tästä myös edellisessä artikkelissa esitellyt harjoitteet vatsalihasten treenaamiseen.

Ensimmäinen liike on tasapainoa kehittävä keskivartaloliike, jossa vastakkainen käsi ja jalka nostetaan yhtä aikaa ylös, pitäen koko ajan keskivartalo tiukkana. Yritä pitää liike mahdollisimman hallittuna ja pidä lantio paikallaan koko liikesarjan ajan - vältä lantion valumista tukijalan suuntaan. Toistoja voi tehdä oman kunnon mukaan, mutta liikesarja kannattaa tehdä muutamaan otteeseen parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi. Esimerkki: 8 toistoa molemmille puolille, lepo, 8 toistoa molemmille puolille, lepo, 8 toistoa molemmille puolille, lepo.

 

 

Toinen liike on erittäin tehokas keskivartaloliike, jossa lähdetään kävelemään käsillä eteenpäin konttausasennosta. Muista pitää liike hallittuna ja keskivartalo tiukkana. Toistoja voi tehdä oman kunnon mukaan, mutta liikesarja kannattaa tehdä muutamaan otteeseen parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi. Esimerkki: 5 toistoa, lepo, 5 toistoa, lepo, 5 toistoa, lepo.