Respecta

Yhteistyössä

  • Veikkaus
  • GolfResepti Travel
  • Viking Line
  • Hilton hotels and resorts
  • Piiloset
  • Opti+
  • Laakkonen
  • Golf Balance
  • Respecta

Pakaralihastreeni

 

Uusilla Golf 55+ -videoilla käydään läpi seniorigolfareille sopivia lihaskuntoharjoituksia, joita on helppo tehdä vaikka kotioloissa ilman kalliita kuntosalijäsenyyksiä. Tällä kertaa keskitymme pakaralihasten treenaamiseen sekä huoltoon.

Pakaralihakset ovat tärkeässä tukiroolissa golfswingin aikana, joten golfareiden kannattaakin treenata niitä talven aikana. Olemme aikaisemmin antaneet ohjeita myös keskivartalon ja vatsalihasten harjoittamiseen!

Ensimmäinen liike on tehokkaasti pakaralihaksia aktivoiva vartalon nosto. Asetu selinmakuulle, pidä jalat maassa ja nosta lantio hallitusti ilmaan. Yläasennossa tavoittele suoraa hartia-polvilinjaa. Tee toistoja oman kunnon mukaan, mutta muista toistaa liikesarja muutamaan otteeseen parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi. Esimerkki: 10 toistoa, lepo, 10 toista, lepo, 10 toistoa, lepo.

 

 

Toisessa liikkeessä keskitytään pakaran keskiosan lihashuoltoon. Liike itsessään on äärimmäisen yksinkertainen, mutta toimiva: pyöritä kuntopalloa pakaraa vastan vartalon omaa painoa apuna käyttäen. Muista toistaa liike molemmille puolille.