Respecta

Yhteistyössä

  • Veikkaus
  • GolfResepti Travel
  • Viking Line
  • Hilton hotels and resorts
  • Piiloset
  • Opti+
  • Laakkonen
  • Golf Balance
  • Respecta

Tehokas vatsalihastreeni 

 

Uusilla Golf 55+ -videoilla käydään läpi seniorigolfareille sopivia lihaskuntoharjoituksia, joita on helppo tehdä vaikka kotioloissa. Tänään keskitymme keskivartalon treenaamiseen.

Videoilla nostetaan esille kaksi hyvää, vatsalihaksia kehittävää liikettä. Vahvat vatsalihakset ovat tärkeät golfarille, sillä ne pitävät ylävartalon vakaana swingin aikana ja auttavat tuomaan lisäpituutta lyönteihin.

Ensimmäinen liike on perinteinen vatsalihasliike. Toistoja voi tehdä oman kunnon mukaan, mutta liikesarja kannattaa toistaa muutamaan otteeseen tehokkaan treenituloksen saavuttamiseksi. Tavoitteena on tuntea pientä poltetta vatsalihaksissa. Esimerkki: 10 toistoa, minuutin lepo, 10 toistoa, minuutin lepo, 10 toistoa, lepo.

 

 

Toinen liike on lankkupito. Tässä liikkeessä on tärkeää pitää selkä vaakatasossa ja vatsalihakset tiukkana. Älä nosta takapuolta ylös. Pysy liikkeessä oman kunnon mukaan, mutta yritä joka kerta parantaa tulosta. Jos ensimmäisillä kerroilla jaksat  20 sekuntia, yritä seuraavaksi nostaa tulos 25 sekuntiin.

 

 

Jos tunnet epänormaalia kipua liikkeiden aikana, lopeta välittömästi.