Piiloset

Yhteistyössä

  • Veikkaus
  • GolfResepti Travel
  • Viking Line
  • Hilton hotels and resorts
  • Piiloset
  • Opti+
  • Laakkonen
  • Golf Balance
  • Respecta

6 tehokasta venytystä ennen kierrosta

Golf 55+ listaa kuusi tehokasta venytystä, jotka voit tehdä nopeasti ennen kierrosta ja valmistaa kroppasi urheilusuoritusta varten.

Ennen urheilusuoritusta on hyvä venytellä ja lämmitellä lihakset. Kuitenkaan pitkäkestoista, paikoillaan tapahtuvaa venyttelyä ei suositella ennen golfkierrosta – sillä saattaa olla jopa negatiivisia vaikutuksia golfswingiin.

Tämän vuoksi esittelemmekin artikkelissa dynaamisia venyttelyvinkkejä. Dynaaminen venyttely on liikkuvaa sekä aktiivista ja liikkeitä tehdään vain lyhyen aikaa. Tärkeintä on saada lihakset lämpenemään ja valmistautumaan kierrosta varten.

Jos venytys tuntuu pahalta tai aiheuttaa kipua, lopeta välittömästi. Urheiluvammoista tai muista vaivoista kärsivien kannattaa keskustella sopivista venyttelytekniikoista oman lääkärin kanssa.

Ranteet:

Ojenna vasen käsi eteenpäin (kämmenpuoli ylhäällä) ja tartu oikealla kädellä kiinni ranteesta ja venytä sitä alaspäin. Tämän jälkeen käännä käsivarsi toisinpäin (kämmenpuoli alaspäin) ja venytä jälleen rannetta alaspäin. Vaihda tämän jälkeen kättä. Toista jokaista venytystä 10-15 sekuntia, jotta ranteen lihakset rentoutuvat. Muista pitää kyynerpäät suoristettuina!

Selkä ja kyljet:

 

 

Mailaa apuna käyttäen nosta molemmat kädet suorana pään yläpuolelle. Pidä lantio paikoillaan ja nojaa ensin oikealle niin pitkälle kuin pääset ja pysäytä liike. Nosta itsesi hitaasti takaisin ylös ja toista liike vasemmalle puolelle. Toista venytys 10 kertaa molemmille puolille.

Olkapäät ja rintakehä: